01 marca 2014

Domowe hamburgery

Nastrój od rana poprawił mi się bardzo mocno. Między innymi dlatego, że zrobiłam dzisiaj z mamą domowe hamburgery. Zazwyczaj tata je robi, ale jest bardzo chyry, leży cały czas w łóżku i ma paskudny kaszel i gorączkę. I dlatego my się zajęłyśmy ich robieniem.
Składniki na 7 hamburgerów:

-7 okrągłych bułek
-25 dag mortadeli
-7 plasterków sera
-sałata
-2 ogórki kiszone
-średnia cebula
-pomidor
-ketchup i majonez jak kto lubi
Najpierw wyjaśnię dlaczego używamy mortadeli. Jestem strasznie wybredna jeśli chodzi o jakiekolwiek mięsa, a mortadela, nie wiedzieć czemu, bardzo mi smakuje.
Przygotowanie:
Najpierw kroimy mortadelę na cienkie plasterki i podsmażamy ją. Następnie parzymy i obieramy pomidorka i kroimy w plastry.
Ogórki kroimy w plasterki, cebulę w piórka i mieszamy je ze sobą.
No i właściwie, to wszystko jest gotowe, teraz należy tylko wybrać odpowiednią kolejność nakładana składników.
Niektórzy robią tak, że jedną część bułki smarują majonezem, drugą ketchupem, na to kładą kolejno ser, sałatę, mortadelę, ogórka z cebulą i pomidora. Ja natomiast zaczęłam od sałaty na obu połówkach bułki, na sałatę odrobina majonezu i ketchupu, na to ser (o którym dzisiaj zapomniałam i jadłam bez), pomidor i cebula z ogórkiem. Ale kolejność nie ma ogromnego znaczenia.

Bardziej są to odpicowane kanapki niż hamburgery, ale są naprawdę smaczne więc bardzo polecam, zwłaszcza, że są dosyć szybkie i łatwe w przygotowaniu.

1 komentarz:

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...