16 lutego 2014

Pizza: ciasto + dodatki

Ogłaszam sukces! Zrobiłam dzisiaj pizzę! I to genialną pizzę! Jestem z siebie cholernie zadowolona. Podaję przepis i od razu mówię, że ciasto wyszło najlepsze na świecie, czyli chrupiące brzegi a w środku mięciutkie.
Składniki na ciasto:
½ kg mąki pszennej
40 g drożdży
płaska łyżeczka cukru
pół łyżeczki soli
pół szklanki ciepłej (NIE GORĄCEJ) wody
Dodatki, których ja użyłam:
Pizza I
Pół kilo pieczarek
2 średnie cebule
mieszanka serów
Pizza II
1 ogórek kiszony
1 średnia cebula
mieszanka serów
Bazylia i tymianek
Przygotowanie:
Najpierw w ciepłej wodzie rozpuszczały cukier i dodajemy drożdże. Teoretycznie powinniśmy to odstawić na kilkanaście minut, ale ja tego nie zrobiłam i jak już pisałam ciasto wyszło super.
Następnie wsypujemy do miski mąkę, sól i wlewamy rozpuszczone drożdże. I teraz trzeba ugniatać. Konsystencja ciasta powinna być taka, by nie lepiło się już na końcu do rąk i by nie przyklejało się do miski.
Teraz ciasto (ubite w kulkę) odstawiamy w ciepłe miejsce. Co 5-10 minut (jak zdąży już trochę urosnąć) znowu zagniatamy i tę czynność proponuję powtórzyć trzy razy.
I teraz zaczyna się wałkowanie. Moje ciasto było tak cieniutkie, że starczyło na dwie dość duże pizze.
Dodatki.
Pizza I
Pieczarki należy pokroić plasterki, cebulę w piórka. Podsmażamy. Można dodać do nich przyprawy, jak kto lubi.
Pieczarki kładziemy na ciasto i posypujemy startym serem. Można też dodać SER PLEŚNIOWY.
Pizza II
Ogórka kroimy w plasterki, układamy na cieście, cebula pokrojona w piórka ląduje na ogórku, a to wszystko przykrywamy tartym serem i na wierzchu posypujemy bazylią i tymiankiem.
Pieczemy w 200 stopniach około 20 minut, ale tak naprawdę, to trzeba obserwować i samemu zdecydować kiedy wyjąć pizzę z piekarnika.
Nie użyłam żadnego sosu pomidorowego, ponieważ bardzo nie lubię gdy jest zapieczony. Na połówce pizzy z pieczarkami położyłam też wędlinę (nie mam pojęcia jaką, wzięłam pierwszą jaka była w lodówce, tacie smakowało, ja wędlin raczej nie jadam więc nie próbowałam).


Na zdjęciach jest tylko pizza z ogórkiem i cebulą.
Jestem mega zadowolona!
A jutro coś specjalnie dla tych, którzy mieszkają (jak ja) w Trójmieście.
Dobranoc!!!

4 komentarze:

  1. Moja Mama robi pizze najlepszą na świecie, nigdy nie chciałam z nią konkurować,ale już ściągnęłam Twój przepis i zaskoczę Ją czymś nowym:)
    Na zdjęciu wygląda pysznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjątkowo smakowita niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha, często robię w domu pizzę, wczoraj była pizza razowa z salami, warzywami i pesto(,kuchnia lidla,), mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...