10 lutego 2014

Kogel-mogel

Dzisiaj coś dla największych wielbicieli słodkości. Niby zwykły taki kogel-mogel, ale w trochę innej odsłonie.
Składniki na jedną porcję:

-2 jajka
-30 gram cukru
-kakao (ilość zależy od upodobań)
Przygotowanie:
Myjemy i PARZYMY jajka.
Oddzielamy białka od żółtek.
Żółtka ucieramy z 25 g cukru (około 5 łyżeczek) na gładką masę, czyli robimy kogel-mogel. Ja zawsze idę na łatwiznę i robię to mikserem. A w osobnym naczyniu do białek dodajemy łyżeczkę cukru i ubijamy je na sztywną pianę.
Bardzo delikatnie łączymy kogel-mogel z pianą z białek i również delikatnie mieszamy łyżeczką, NIE MIKSUJEMY!
I teraz robimy tak:
Dzielimy puszystą masę na dwie części.
Pierwszą część (czyli około połowę całej masy) przelewamy do szklanki, w której deser będzie podany,
W oddzielnym naczyniu mieszamy drugą część z kakao, tak by kolor był odrobinę ciemniejszy i połowę tej części przelewamy na pierwszą warstwę, a do reszty dodajemy jeszcze więcej kakao, tak by kolor był bardzo ciemny i również przelewamy do szklaneczki na dwie pozostałe warstwy. A na wierzchu posypałam odrobiną kakao i starłam troszkę czekolady gorzkiej.
I gotowe. Deser jest prosty, daje duże możliwości dla własnej inwencji, można dodać np. wspomniane w poprzednim poście amaretto, lub likier kokosowy, jak kto lubi. A do tego wygląda bardzo efektownie.Choć u mnie zamiast zamierzonych trzech warstw widać tylko dwie.
Ja musiałam sobie zrobić do niego mocną kawę, ponieważ to niesamowicie słodka pyszność.

A już niedługo pomysł na imprezową przekąskę,. Będzie to też coś dla tych, którzy są raczej słono- niż słodko-lubni.

7 komentarzy:

  1. Zrobię sobie i mężowi dzisiaj wieczorem, bo potrzebuję się pocieszyć ;))) Może nawet córcia spróbuje? myślisz, że można dodać Advokata? Tylko to w tej chwili mam w domu, a wiśniówka chyba raczej nie pasuje ;)))

    PS: Strasznie lubię Twoje przepisy - bardzo cieszę się, że wróciłaś :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Jeżeli ktoś lubi, to advokat będzie super. Ja nie za bardzo lubię, więc nawet mi nie przyszedł na myśl. Wiśniówka średnio pasuje, ale myślę sobie, że jeżeli jest wytrawna, to przełamie tą straszną słodycz:) Więc można potestować;) A przepis jest naprawdę mega łatwy, szybki i tani, czyli taki jak lubię najbardziej:) I dziękuję, za miłe słowa!!!

      Usuń
  2. Uwielbiam, ale już tak dawno nie jadłam...kojarzy mi się z moją prababcią która zawsze nam go robiła jak ją odwiedzaliśmy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj zjadłabym,ale ta cholerna dieta:(
    wygląda pysznie i pewnie jeszcze lepiej smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, że jest mega kaloryczne, czyli dla mnie dość wskazane, nie mogę przytyć:(

      Usuń
    2. Jeśli nazywasz kogel mogel mega kalorycznym to ciekawa jestem jak byście nazwały głupiego pączka o.O 2 jajka i 30g cukru (tak jak w przepisie, bez kakao) to tylko 270 kcal, więc nie jest to kaloryczny posiłek

      Usuń
  4. Uwielbiam :) Smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...