24 lutego 2014

Kardamon

O kardamonie można by dużo dobrego napisać, a ja spróbuję to wszystko jak najbardziej streścić.

Przede wszystkim niespodzianką dla mnie okazał się fakt, że kardamon to bylina z rodziny imbirowatych.
Co ciekawe, napar z kardamonu (łyżeczkę zmielonych nasion zalewamy wrzątkiem) zalecany jest dla niejadków, ponieważ wyostrza apetyt.
Jest również uważany za afrodyzjak, a olejek z kardamonu jest rewelacyjny do masażu.
A jego cytrusowy zapach bardzo mi przypomina zapach trawy cytrynowej, tylko jest bardziej złożony.
Można również zwyczajnie żuć ziarenka kardamonu, i jest to genialny sposób na odświeżenie swojego oddechu.
Nie ma wielu medycznych zastosowań. Działa wspomagająco we wzdęciach i problemach trawiennych.
Jest natomiast bardzo uniwersalną przyprawą. Stosowany jest do dań obiadowych, jak i do deserów, ale mi najbardziej kojarzy się z kawą.
Taką też kawę zamierzam przygotować sobie i o efektach napiszę .


7 komentarzy:

  1. Rany, ile notek ostatnio tu powstało, kiedy ja to nadrobię???
    Eeeee... przypominasz mi inną blogerkę, która kiedyś znałam...
    Ale może to tylko przewidzenie?
    Kardamonu też nie znam....
    Ale lubię kurkumę, to też na K ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie mogę być blogerką, którą rozpoznałaś, Agacika może to potwierdzić:) Kurkumy za to ja nie znam.

      Usuń
  2. No popatrz...znowu coś ciekawego się dowiedziałam:D Kardamon...słyszałam, ale pojęcia nie miałam co to dokładnie ;P A wiesz, co wchodzę tu do Ciebie to kusi mnie ta kawa z bezami ;P hahaha normalnie za każdym razem mi ślinianki zaczynają pracować ;P Miłego dnia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosty pomysł, a taki przyjemny prawda?

      Usuń
  3. Lubię, używam, i jest w mojej szafce z przyprawami:)
    Kurczę jak ja lubię Twoje posty:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jestem strasznie próżna, bo uwielbiam takie komentarze i zawsze mi się paszcza cieszy jak je czytam!

      Usuń
  4. Musze nadrobic posciki bo widze mam co i jest tu ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...