05 listopada 2013

Tiramisu

Tiramisu to bardzo popularne włoskie danie. U nas z przeznaczeniem deserowym, we Włoszech jedzony na drugie śniadanie. Jest bardzo dużo odmian, przepisów i sposobów robienia tej słodkości, ale jest też kilka podstawowych składników jak ser mascarpone, biszkopty i mocna kawa. Ja oczywiście mój przepis dostosowałam bardzo mocno do upodobań moich i moich bliskich.

Tiramisu  
Składniki;

- 5 dużych jaj
-10 łyżeczek cukru
-4 łyżeczki cukru waniliowego
-500 g mascarpone
-250 ml mocnej kawy  ( ja  wsypałam trzy łyżeczki rozpuszczalnej )
-100 ml rumu
-250 g okrągłych biszkoptów
-kakao w proszku

Najpierw przygotowałam kawę i odstawiłam do ostygnięcia.

Ubiłam sztywną pianę z białek, dodając do nich odrobinę cukru.

Następnie utarłam żółtka z cukrem i cukrem waniliowym, czyli zrobiłam kogel-mogel. Masa musi być puszysta, muszą wydostawać się z niej bąbelki powietrza.

Kolejny krok to połączenie utartych żółtek, piany z białek i serka mascarpone. Połączyłam wszystko miksując na bardzo wolnych obrotach.

Teraz do przygotowanej wcześniej kawy dodałam rum i maczając w tak przygotowanym „sosie” biszkopty układałam je na blasze o wymiarach 25x36 cm. Na warstwę biszkoptów wylałam połowę przygotowanego kremu i ułożyłam kolejną warstwę biszkoptów moczonych w kawie z rumem. 

Najwyższa warstwa to krem. A gdy cały deser jest już porządnie schłodzony możemy z wierzchu posypać kakao. 

Przed samym podaniem proponuję włożyć deser na godzinkę do zamrażalnika. Łatwiej się kroi i nakłada.


4 komentarze:

  1. Bardzo lubię tiramisu, pierwszy raz próbowałam robione przez moją ciocię, która mieszka we Włoszech, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam bursztynówkę i mi się nie udała :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Czarownico, dlaczego już nie prowadzisz tak dobrze zapowiadającego się bloga?

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze sprawiają mi OGROMNĄ frajdę, więc jeśli tu jesteś Drogi Czytelniku, to zostaw proszę ślad po sobie, będzie mi bardzo miło:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...