14 października 2013

Herbata cynamonowo-pomarańczowa



Wiem, że miało być dzisiaj o cukrze waniliowym, ale spontanicznie naszło mnie na cynamonową herbatę. Jak zwykle prosty przepisie, jak zwykle pyszny efekt! Potrzebujemy;

-Czarną herbatę.
-Skórkę z pomarańczy.
-Korę cynamonu.
-Miód.

Najpierw zaparzyłam herbatkę. Niezbyt długo, by nie była zbyt mocna. Jak już chwilę postała, odrobinę ostygła (dosłownie dwie minuty) dodałam maleńki plasterek skuszonej skórki pomarańczy i cynamon.

Nawiasem mówiąc, dobrze jest sobie ususzyć trochę skórki pomarańczowej. Wiadomo, ma niesamowity aromat i można ją mieć zawsze pod ręką.

A na koniec posłodziłam. Ja polecam miód ale świetnie sprawdzi się też cukier trzcinowy.

Taka herbata fantastycznie rozgrzewa i jeżeli jest mocna, to pobudza. Na zimowe powroty z długich wypraw jest idealna!



                         














                 
                                                              Na zdjęciu nie ma już pomarańczy.

4 komentarze:

  1. Witam :)
    Serdecznie zapraszam do udziału w akcji kulinanej: Miody pitne-wróćmy do tradycji!
    Miód pitny to wspaniały trunek (idealny na chłodne jesienne i zimowe dni), niestety zapomniany :(
    Zachęcam do przygotowania potrawy lub napoju z jego udziałem oraz zgłoszenie do akcji.
    Zasady miodem płynącej akcji kulinarnej znajdziesz tu: http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/miody-pitne-wrocmy-do-tradycji

    Pozdrawiam serdecznie :)
    Kasia
    http://kasinkowe-gotowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem dlaczego, ale za żadne skarby nie mogę się przekonać do cynamonu. Ani do ciast, ani do herbat ani do niczego. Dlatego uwierzę na słowo, że jest pyszna :) www.mojeinspiracjee.blog.interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniami :) Jesienią wypijam hektolitry herbaty - z przyjemnością spróbuję czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie przepadam za herbatami smakowymi, ale u Ciebie zawsze to "brzmi" jakoś tak pysznie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...