10 września 2013

16. Aroniówka na miodzie

W końcu zmotywowałam się do dodania notki o mojej autorskiej aroniówce z miodem.

Do naleweczki potrzebujemy:

* 250 ml wódeczki 40%
* ok. 150 g miodu
* nieduży kawałek imbiru
* 0k. 150 ml domowego syropu z aronii
* kilka suszonych liści mięty
* dwa plasterki cytryny

Przygotowanie:

Wódkę mieszamy z miodem. Mój miód był tak gęsty, że musiałam go dziabać łyżeczką, więc dokładne połączenie zajęło mi kilka dni. Dodajemy do tego pokrojony w kostkę imbir. Nie musi być jakoś wyjątkowo drobny, bo będzie nam ciężko przecedzić nalewkę tak by żadne farfocle nie pływały.

Kiedy miód i wódka są już całkowicie połączone dodajemy sok z aronii. Ja mój przygotowałam gotując aronię z cukrem. I na koniec dosypujemy kilka listków mięty suszonej lub świeżej, to zależy jaką kto dysponuje dwa plasterki cytryny, nie obieramy jej ze skórki, więc należy cytrynkę wyparzyć.

Całość odstawiamy na około miesiąc, przelewamy przez drobne siteczko lub gazę do butelki i delektujemy się.


Trunek wyjdzie nam bardzo słodki więc można albo dodać mniej miodu, albo poza plastrami cytryny dodać też trochę wyciśniętego soku. Ta nalewka jest pyszna przede wszystkim przez dominujący smak miodu z aronią, a dodatki tworzą smak, który tak naprawdę ciężko opisać bo jest nietypowy, ale przez to też taki pożądany.

Powodzenia, w przygotowaniu, trzymajcie się:)

4 komentarze:

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...