02 września 2013

12. Olejek miętowy i lawendowy, własnoręcznie robiony.

Znalazłam w moim ogródku miętę. Cieszy mnie to niesamowicie, bo w poprzednich latach mieliśmy bardzo dużo mięty, a w tym okazało się, że nawet jednej nie ma. I wczoraj mój facet znalazł jeden dorodny krzaczek w zupełnie innym miejscu.



I teraz nie wiem jak ją wykorzystać. Zrobię na pewno odrobinę olejku miętowego na masaż. Wszyscy na zajęciach będą zazdrościć nam tak cudnie pachnącego olejku. A robi się go bardzo łatwo, zrobiłam już sobie olejek lawendowy. W internecie naczytałam się się dziesiątek przepisów i sposobów jak to robić, ostatecznie ja wybrałam swoją drogę.

3/4 słoiczka zasypałam SUSZONĄ lawendą a resztę wypełniłam olejem słonecznikowym (jest tani i świetnie się nadaje). Stawiam słoiczek w słonecznym miejscu, codziennie nim potrząsam i czasami odkręcam. Ale, to co jeszcze robię, to raz na dwa, trzy dni mocno podgrzewam zakręcony słoiczek w kąpieli wodnej. Wlewam do garnuszka wodę, stawiam w niej zakręcony słoiczek, doprowadzam do wrzenia i zostawiam w tej wodzie. Po miesiącu będzie gotowy do zlania.

Ten sposób jest połączeniem dwóch głównych metod, czyli na ciepło i na zimno.

Robiąc na zimno należy użyć suszonych kwiatów (inaczej olejek szybko zjełczeje) i po prostu odstawić na trzy miesiące, potrząsając codziennie i czasami odkręcając słoik. Po około miesiącu jest gotowy.

A metoda na gorąco wykorzystuje świeże kwiaty i polega na długotrwałym gotowaniu, a właściwie podgrzewaniu kwiatów w oleju. Trwa to kilka godzin.

Teraz muszę ususzyć miętę, bym mogła użyć jej do olejku.



Część pewnie też ususzę i będzie doskonałym dodatkiem do herbaty. Choć ukorzeniłam też w dwóch doniczkach po trzy gałązki, jak się przyjmą, to przez całą zimę będę miała świeżą miętę.

I mam kolejne do Was pytanie! Jaką nalewkę proponujecie mi zrobić z użyciem mięty?

1 komentarz:

  1. Bardzo przejrzysty przepis, spróbuję! dzięki!!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze obraźliwe oraz spam nie są mile widziane, natomiast za wszystkie pozostałe bardzo dziękuję;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...